Drukte en fun! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Peeters - WaarBenJij.nu Drukte en fun! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Peeters - WaarBenJij.nu

Drukte en fun!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

16 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De eerste week is voorbij gevlogen! Ik had een drukke werkweek: van maandag tot zaterdag, waarvan twee dagen een training over Hilton zelf. Donderdag moesten ik en Shannon naar het lokale revenue center om een BTW nummer aan te vragen. Natuurlijk gaat het nooit helemaal soepel en moesten later die dag terug gaan om het verder af te handelen. Maar Kaapstad zou Kaapstad niet zijn als alles op het gemakje word gedaan, en dus zo ook met mijn aanvraag. Het bleek niet uit de printer te komen dus hopelijk is het er morgen wel!

Ben er ook deze week achter gekomen dat het beter is om uit eten te gaan bij de plaatselijke food market: daar weet je zeker dat het goed smaakt en je kunt twee dagen van je maaltijd van 30 Rand eten!

Afgelopen maandag ben ik met de boys, mijn huisgenoten, naar Mama Africa geweest (je moest er een keer geweest zijn, was me verteld!). het restaurant zit midden op Long street en is dus ontzettend gezellig! Het eten was oké, maar we waren niet onder de indruk. Donderdag was ik met twee studiegenootjes uit eten geweest bij de Italiaan, wat echt uitgelopen was op een drama… Pizza koud, pasta niet goed, van alles was er mis. Ik had mijn pizza terug gestuurd met de vraag of die wat warmer kon. Dat werd letterlijk genomen, want hij was zo de magnetron in geschoven. Het enige lichtpuntje was de goede wijn die avond. Bij vertrek vond het meisje uit de bediening het nog nodig om extra fooi te vragen want ze vond het wat weinig. Shannon (studiegenoot) is er volgens mij nog steeds boos om, zo brutaal vond ze het.

Vrijdag was DE dag natuurlijk! Ik ben met de huisgenoten naar Rafiki’s geweest om daar Spanje – Nederland te gaan kijken. Stampvol met Nederlanders natuurlijk! De overwinning werd ook uitbundig gevierd met een oranje stoet door de stad op weg naar Long street!! Helaas had ik mijn telefoon niet bij me om het te filmen.. Mensen liepen midden op straat, auto’s toeteren en mensen feliciteerden ons met de mooie overwinning. Helaas moest ik weer vroeg op maar aan het volume van de jongens te horen bij thuiskomst om 5 uur, neem ik aan dat het een geslaagd feestje was.

Zaterdag was ik vrij dus hop tjop naar de bank geweest om een rekening te openen voor mijn salaris! Het zat in Canal Walk, een enorm grote shopping mall. Het is maar goed dat ik a.s. zaterdag weer terug mag (om te shoppen)! Net toen ik thuis kwam, vroegen de jongens of ik mee naar het voetbal ging kijken. Zaten we in de auto: afslag Canal Walk! Maar ik ben braaf bij het voetbal gaan kijken :)
Gisteren gezellig met de heren voetbal gekeken, terwijl ze ondertussen mijn bucket list voor Kaapstad hebben aangedikt. Eentje kan ik a.s. zaterdag al afstrepen, maar dat komt komend weekend weer online :)

Liefs,
Simone

  • 16 Juni 2014 - 17:50

    Irene:

    Het klinkt bijna als een vakantie! Wat ontzettend leuk. Stiekem ben ik hier wel een beetje jaloers. Hopelijk zijn alle komende weken net zo tof. Enne... Wel een foto van dat mooie Canal Walk natuurlijk, ik hou van winkelen :)!

  • 16 Juni 2014 - 20:32

    Daan:

    Lieve Simone,

    Wat een heerlijke avontuur beleef jij daar.
    Ik lees jou gezellige reisverslag.
    Zelf ben ik ook gekeken naar voetbal met mijn bewoner van Lavendel zijn we naar het Leerfabriek geweest.
    Het was erg gezellig geweest en veel getoeterd als ze een doelpunt gescoord hebben.
    Alles gaat prima in de Tijd.
    Hou het weer vol komende tijd en ontvang een welverdiende beloning en veel liefs van mij,

    Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 25 Mei 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 8730

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 20 Mei 2017

Las Vegaaass

08 Juni 2016 - 18 Juni 2016

USA 2016

04 Juni 2014 - 11 December 2014

Kaapstad

Landen bezocht: