Genieten! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Peeters - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Peeters - WaarBenJij.nu

Genieten!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

01 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gekke lieve Nederlanders, na bijna een maandje hier te zijn, voel ik me best wel thuis. De ins en outs zijn bekend en de bucket list is klaar om afgewerkt te worden het komende half jaar! Daar was ik vorige week al mee begonnen en wel meteen een hele ervaring!

Sommige zullen de foto’s al op Facebook hebben gezien, maar voor al die oldfashionista’s onder jullie: vorige week zaterdag was het de dag van walvissen spotten! Dat doet men hier in Hermanus, wat ongeveer anderhalf uur rijden is. Ik denk dat we er maar 4 of 5 gezien hebben maar WOW! Wat een ervaring was dat zeg! Het was de vaart van 2 uur helemaal waard! Natuurlijk werden niet alleen de walvissen, maar ook de mensen met mindere ijzeren magen op de foto gezet (door mijn lieftallige huisgenoten Chris en Garvin dan). Daarna zijn we in Hermanus gaan lunchen en terug gereden via de prachtige whale route. Rijdend over de smalle wegen, waar je bij een misser al meteen van de weg in het water gereden zou zijn, zagen we een prachtige zonsondergang die natuurlijk even op de foto gezet moest worden! Al snel werden we ook nog eens verrast met een aantal dolfijnen die rondjes bleven zwemmen voor ons, heel bijzonder!

Die avond zijn we met z’n allen uit eten geweest vanwege het afscheid van mijn andere huisgenoot Bram. Die is nu dus inmiddels weg, maar gelukkig is er een vrouwelijke huisgenoot, genaamd Kim, bij gekomen. Een beetje eerlijkere verhoudingen in appartement 9 zijn wel prettig moet ik zeggen :)

Ik ben best vroeg in een nieuwe periode naar Kaapstad gegaan, en dat was ook zeker goed te merken. Gelukkig hebben mijn huisgenoten me meteen overal bij betrokken, maar het is heel goed te zien dat de mensen hier al 5 maanden zitten en veel met elkaar op hebben getrokken. Heel mooi om te zien hoe dat dan loopt en hoe iedereen met elkaar omgaat. Ben afgelopen week al iemand naar het vliegveld gaan brengen net als vandaag, en dat is wel raar. Dadelijk zijn die mensen met wie ik de afgelopen 3 weken mee opgezadeld (:D) heb gezeten allemaal weg. Maar gelukkig zijn ze allemaal jaloers en zijn bijna al mijn studiegenootjes gearriveerd! Het belooft nog wat te worden de komende maanden (dat is me beloofd althans, maar eerlijk is eerlijk: ik ben nu al verliefd op deze stad)!!

Verder gaat het op stage prima, al ben ik wel naar extra klusjes aan het zoeken omdat het nu eenmaal niet druk is in deze tijd van het jaar. Maar ik heb het er nog goed naar mijn zin gelukkig.

Foto’s worden trouwens allemaal op Facebook gegooid vanwege het dataverbruik! Helaas voor alle oubollige mensen onder jullie , met de tijd meegaan is belangrijk these days ;) Allemaal Facebook binnenkort dus!

Enne, allemaal genieten van het Nederlandse voetbal, ik hou mijn hart vast dat we maar wereldkampioen mogen worden!

Liefs,

  • 01 Juli 2014 - 17:43

    Mirjan:

    He Simone, wat schrijf je leuk!
    Gezellig om te lezen. Yep "pas" een maand geleden.....
    Wat goed dat je alle ins en outs weet haha, ik denk dat er nog wel wat verrassingen komen maar goed, dat is alleen maar geweldig toch! Wat een geluk, extra klusjes, die weet jij altijd te vinden. Wellicht heb je hier gewoonweg hard werken en nadenken geleerd, er is altijd wel wat te doen.
    Straks willen ze je niet meer kwijt hoor. Simone, genieten pak het leven daar met 2 handen vast.
    Tot snel weer op de digitale snelweg.

    Mir x

  • 01 Juli 2014 - 18:16

    Karlijn:

    Hey Simone,

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar in South Africa! lekker genieten van alles en succes met het afwerken van je bucket list!

    Groetjes Karlijn

  • 01 Juli 2014 - 18:45

    Daan:

    Lieve Simone,

    Wat een heerlijke bofkont, geniet je met volle teugen van al dat moois.
    Je zult vast wel de komende tijd nog veel beleven.
    Zuid Afrika is enorm groot.
    Hier in ons vrolijke opgewekte Nederland is in de ban van voetbal land.
    We zullen het zien waar het schip strand voor het Nederlandse elftal.
    De Tijd verloopt op ons gemak.
    Alles komt goed.
    Nou lieve schattige Simone, dit wilde ik even kwijt en tot ziens,

    Daanxxx

  • 01 Juli 2014 - 23:10

    Marjon:

    Hoi Simone,

    Ga zo door: super om je te kunnen volgen. En geniet!!

    X Marjon

  • 14 Juli 2014 - 18:25

    Daan (deel 2):

    Lieve Simone,

    Morgen dinsdag 15 juli 2014 zal bij jou een speciale dag worden.
    Hiep hiep hoera, 19 jaar jong.
    Van harte mijn gelukwensen.
    Een dikke felicitatie waard van deze gestuurde mail.
    Ontvang lieve groeten en een dikke kus van mij (extra),

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 25 Mei 2014
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 8744

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 20 Mei 2017

Las Vegaaass

08 Juni 2016 - 18 Juni 2016

USA 2016

04 Juni 2014 - 11 December 2014

Kaapstad

Landen bezocht: