Party! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Peeters - WaarBenJij.nu Party! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Peeters - WaarBenJij.nu

Party!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

15 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

JAAAAAA, we zijn al over de helft!!! (Van de stage dan) Als je het mij vraagt, ik zit er niet mee. Kan niet wachten totdat ik straks lekker van mijn mini vakantie kan gaan genieten, in Zuid-Afrika natuurlijk! Mede daardoor zijn er al menig individuele personen geweest die mij duidelijk hebben gemaakt dat ze het er niet mee eens zijn en mij niet kunnen missen. Ik zal verder geen namen noemen, Evy, Emilie, Simone en zij die niet genoemd mogen worden… ;) Maar ik snap het wel, uiteraard! Daarom heb ik al een mooie verrassing voor ze geregeld als ik eenmaal terug ben. Dames en heren, ik raad aan jezelf alvast voor te bereiden ;) Ik kijk er in ieder geval al naar uit!

Om even terug te komen op mijn mooie avonturen hier: drie weken terug mochten we weer: stappen op Long Street. Voor de gepensioneerde Capetonian boys (lees: oude huisgenoten), ik heb de dames geïnaugureerd in Bob’s bar. En sommigen konden het even niet meer aan en hebben toch een traantje laten vallen.. Gelukkig hebben we nog toe kunnen kijken hoe 4 stoere kerels hetzelfde gedaan hebben en er een de bar uit is gerend. Toen ben ik toch maar gevlucht naar uitvalsbasis nummer 2 in Kaapstad: The Dubliner. Blijven toch de mooiste avonden daar!

Een dag later ben ik met Marijke naar de Old biscuit mill geweest, wat echt een aanrader is om daar te pinnen... Maar heb mijn pinpas terug gelukkig! Daarna zijn we de toerist uit gaan hangen en hebben de hop on hop off bus gedaan door de stad. We zijn even uitgestapt bij Cape Castle of Good Hope. Eenmaal terug zijn we met Fleur, Claire en Kiki naar de zonsondergang in Camps Bay gaan kijken aangezien we te laat waren voor Signal Hill.

Die zondag zijn Marijke en ik verder gegaan waar we gebleven zijn: nu was de Hout Bay market aan de beurt waar we onze beste aankoop in Kaapstad tot nu toe hebben gedaan! Ook zijn we samen op de boot gestapt om Seal Island te gaan bekijken, wat ons tot nieuwe ideeën heeft gebracht. Hierover later meer… Om deze keer wel op tijd te zijn voor de zonsondergang op Signal Hill zijn we op tijd weer naar Kaapstad vertrokken en hebben nog even het strand bij Sea Point meegepakt. De zonsondergang was uiteindelijk ook een groot succes totdat we met z’n tweeën in het donker op de taxi stonden te wachten op een verlaten Signal Hill…

Weer twee dagen later (onder het motto: als je het doet, doe het dan goed), was het tijd voor, schijnbaar dé wereldberoemde, high tea in het Mount Nelson Hotel. Maar eerst hebben we het District Six museum bezocht waarna Marijke en ik ontbeten hebben bij Charly’s bakery terwijl Lara en Kiki de Cape Castle of Good Hope aandeden. Na onze high tea konden we het als hotelstudenten niet laten om even te informeren naar een rondleiding. Met verbazing heb ik deze gedaan: werkelijk de beste rondleiding die ik ooit gehad heb in een hotel!

Vorige week hadden we ontzettend zin in sushi, dus hop naar de stad gelopen om bij Nuro (denk ik, deze sushitent was toch de eerste en laatste keer voor mij) even te bekijken hoe de sushi daar was. Na tweenhalf uur weer thuis om daar de sushi op te kunnen eten. Ach ja, de don’ts weten we nu ook weer…

De vrijdag was weer de traditionele stapavond (Jägerbomb avond is verplaatst van donderdag naar vrijdag jongens). De zaterdag was besteed met het eten van McDonalds in appartement 3, en niet te vergeten het zoeken naar Marijke, waarvan de telefoon dus gewoon leeg was en ze daarom niet reageerde. Dat weekend hebben we ook weer lekker geluncht op Kloof Street en hebben we de Botanical Gardens bezocht.

Afgelopen dinsdag was de dag van Test Kitchen. Mooie dag om te vieren dat Simone op de helft was met haar stage. Eenmaal weer terug te zijn in Best Western en we dachten dat Marijke naar huis was gegaan, bleek er een BSA’er (lees: Bekende Suid-Afrikaan) op het terrein aanwezig. Heel Best Western in rep en roer! Komisch om te zien hoe housekeeping van 3 hoog naar beneden komt rennen, bijna van de trap valt, om een foto te maken met deze, voor mij doodnormale, gast te maken. Die middag zijn we Lion’s Head nog opgeklommen om daar de zonsondergang te zien. De terugweg was echter minder leuk maar gelukkig zijn we zonder kleerscheuren beneden gekomen. Het uitzicht op de top maakte echter alles goed: onbetaalbaar!

OH niet te vergeten, Fleur gedraag je nou eens! Nergens te beginnen met jou! (en mij)

Tot snel weer dushi’s! Liefs,
Simone

  • 15 September 2014 - 20:20

    Liesje:

    Top Moon, ik heb er al zin in........
    x moesje

  • 22 September 2014 - 18:35

    Daan:

    Lieve Simone.

    Het is raak, een mailtje op 15 september 2014 schrijven.
    Dat is wel heel bijzonder omdat ik op deze dag de 15de jarig ben.
    Al een halve kroonjaar heb ik 45 jaar.
    Volgend jaar ben ik op derde dinsdag van september jarig, dus dat weet je wel PRINSJESDAG.
    We hebben ook een nieuwe vaatwasmachine + spoel gekregen.
    Het is een fluitje van de cent.
    Nou bij de Tijd is het erg gezellig met veel nieuwe stagaire, leerlingen vanuit de school enz.
    Ook zijn we brainstormen voor de personeelsdag op 21 oktober 2014 op een dinsdag.
    Het ga je goed, en tot binnenkort, en een dikke kus van mij,

    Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 25 Mei 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 8737

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 20 Mei 2017

Las Vegaaass

08 Juni 2016 - 18 Juni 2016

USA 2016

04 Juni 2014 - 11 December 2014

Kaapstad

Landen bezocht: