Te mooi om waar te zijn! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Peeters - WaarBenJij.nu Te mooi om waar te zijn! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Peeters - WaarBenJij.nu

Te mooi om waar te zijn!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

06 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Drie weken terug was het dan zo ver: Hermanus 2.0! Gezellig met de 3 meiden op pad, en oh oh het was weer te leuk! Vrijdag vertrokken we dan naar dit prachtige stadje, de walvishoofdstad van de wereld, waar we uiteraard deze mooie beesten hebben kunnen bewonderen. Nadat we ons helemaal gesetteld hadden in het prachtige guest house was het tijd om even erop uit te trekken en even een hapje te eten bij Ocean’s Basket. Uiteraard konden we onszelf goed gedragen (echt waar!) en hebben onszelf goed vermaakt door de mensen in het restaurant eens goed te bestuderen. Ook werden de stoelen goed onder de loep genomen nadat we erachter kwamen dat sommige uiterst comfortabele zitters nogal belangrijke onderdelen miste.. Eenmaal terug in ons onderkomen voor het weekend was het tijd voor het meest geniale spel ooit: 30 seconds. Die avond ben ik tot 2 conclusies gekomen:
1. Ik ben niet goed in dit spel.
2. Marijke is geniaal in het verzinnen van omschrijvingen.

Vooral Marijke was in haar element. Stond er op het kaartje 007: “Begin met tellen, wat komt er na 6? En daarvoor moet het eerste cijfer 2 keer.” Ook het woord emo werd geniaal omschreven door te beginnen met een merk wasmiddel (lees: OMO) en vanuit daar moest men op emo komen. Toen ze eenmaal mocht raden was het ook raak. De omschrijving was als volgt: een rijke Franse gokstad vergelijkbaar met Las Vegas. Haar antwoord: Camembert. Laten we het erop houden dat we met buikpijn naar bed gingen…

De volgende dag moesten we vroeg op want het was tijd om een andere activiteit van de bucket list af te schrapen: SHARK CAGE DIVING! Mensen, DOE HET NIET!, spaar het geld maar en geef het mij cadeau zodat ik het nog een keer kan doen!! De crew was uiteraard ontzettend blij met 4 hyperactieve meiden met het doel om zoveel mogelijk haaien te spotten vandaag. Vandaar dat we het niet konden laten om ze vanuit de boot te roepen. Ja ik weet zeker dat de organisatie ons graag nog een keer ziet.. We mochten als tweede groep het water in, maar eerst moesten we dat pak aan zien te trekken: wat een hel zeg pfff. Natuurlijk was ik vereerd om de gehuurde GoPro mee het water in te nemen en dat ging uiteraard soepeltjes.. Eenmaal in het koude water, kooi net dicht, gooit de bemanning een grote stinkende vis recht voor de kooi. Nog geen 10 seconden later zien we een grote dikke haai vol tegen de kooi aan zwemmen, gaaf man! Zondag hebben we nog even van het uitzicht over Gansbaai mogen genieten vanaf een quad.

Verder wil ik even alle aandacht schenken aan mijn allerbeste feestje hier in Kaapstad tot nu toe (en misschien wel de beste die ik ooit heb gehad ;)), want na veel twijfel en stress had ik het kaartje vorige week toch maar gehaald… Rocking the Daisies, het was GEWELDIG!!! Alle dank naar Kiki, Jalisa, Lara en Claire! Love you girls, I had an AMAZING time!! De foto’s zeggen alles! Ook wil ik Desiree van den Brand bedanken voor het enorme vermaak via Facebook! X

Vrijdag begon met een twee uur durende rit (waarvan een uur besteedt werd aan het in de rij staan met de auto om te parkeren..) Vervolgens was ons andere party animal Loik natuurlijk later vertrokken en was er pas twee uur later (met onze tent). Nadat we de auto dan EIN DE LIJK hadden geparkeerd (met een tussenstop bij de politie en drugsdealers (die zaterdag de show hebben gestolen!)), besloten we maar gewoon een kijkje te gaan nemen. Na 5 minuten waren we er al uit: gewoon kei hard feesten en die avond maar in de auto te gaan slapen. Niet zoals in Nederland kon je hier wel gewoon je drank meenemen (gevolg: 5 liter alcohol in de achterbak en veel gevulde flesjes..) We moesten dus terug om meer drank te halen. Dat was dus nog niet zo makkelijk.. Na welgeteld 50 minuten hadden we de auto gevonden (met hulp van Kiki over de telefoon). Eenmaal bij de achterbak hadden we het geniale idee om een van de twee literflessen onder een grote truck dichterbij te verstoppen om niet steeds zo ver te hoeven lopen. Nou die waren we zaterdag ochtend dus kwijt…

Zaterdag was nog beter dan de dag ervoor: warme drank met veel chips, hamburgers en ook nog gezonde snacks (echt waar mam!). Jalisa en ik konden er niet bij dat de truck (met daaronder onze drank) verdwenen was. Net toen we op wilden geven zagen we de fles: wij als twee blije kleuters rennend over het veld. De dag was compleet met mijn nieuwe liefde (relax mensen, het was Rudimental maar) en het geniale optreden van de Crystal Fighters. De tent was ook niet nodig geweest: de auto bleef onze beste vriend! Zondag was tijd om te chillen en bij te komen. Volgend jaar maar weer terug om nog een keer te genieten!

Omdat ik niet meteen wil dat jullie denken dat er geen stage is: moet nog steeds veel werken, MAAR: vandaag ben ik gepromoveerd tot PA van de GM! Het begint met de welkomstbriefjes voor gasten, maar je moet ergens beginnen zeggen ze dan. Verder wil ik Bente bedanken voor de geniale opmerking over gapen en hoe je dat moet stoppen. Ook wil ik mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes even baie dankie zeggen voor de lieve berichtjes (om je niet te vergeten Mike ;)), ! Ik mis jullie ook! Gelukkig mag ik binnenkort lekker mama gaan pesten, dus bij deze meteen een laatste waarschuwing voor de 4 Dutchies: BETTER BE PREPARED!

Cheers from Cape Town,

  • 07 Oktober 2014 - 19:11

    Liesje:

    Het wordt dochter pesten! X

  • 07 Oktober 2014 - 23:45

    Tante M.:

    Té gek Moon; this is the time of your life!!

  • 08 Oktober 2014 - 18:28

    Daan:

    Lieve Simone,

    De herfstvakantie staat binnenkort voor de deur, en dat betekent onze tradionele Personeelsdag staat voor de deur.
    Dit jaar hebben we het luxe uitgepakt.
    Op woensdag 22 oktober is het zover, we gaan als VIP gekleed.
    Natuurlijk ga ik in een net pak op stap.
    Verder ga Stef half november op reis met zijn vriendin naar Nieuw Zeeland, Australie, en Azie.
    komt ongeveer half februari 2015 weer terug.
    Over het personeelsfeest zul je vast wel horen van andere collega en mij.
    Ontvang een lieve gezellige zoen/kus van mij,

    Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 25 Mei 2014
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 8739

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 20 Mei 2017

Las Vegaaass

08 Juni 2016 - 18 Juni 2016

USA 2016

04 Juni 2014 - 11 December 2014

Kaapstad

Landen bezocht: