Eerste dagen in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Peeters - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Peeters - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Cape Town

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

08 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve mensen van het goede leven (tenminste dat ik wat begrepen heb vanwege het goede weer),

Voor alle bezorgden onder jullie: ik ben veilig aangekomen in Kaapstad! De vliegreis was super chill. Het vliegen naar Londen was natuurlijk niks, want je bent er zo! Uiteraard had mijn vliegtuig op Schiphol al vertraging, dus uiteindelijk kon ik nog rennen voor mijn volgende vlucht. Ik was nog nooit overgestapt maar gelukkig was alles goed aangegeven. Eenmaal bij de gate bleek ik een klasse hoger te zitten dan economy class. Dat vond ik uiteraard ontzettend vervelend (NOT!). “Wilt U nog een dekentje? Mag ik U vis of vlees voorschotelen? Flesje wijn erbij?”. En natuurlijk hadden we nog onze schermen waar we films, tv series en radio konden luisteren. Ik voelde me net een prinsesje!!

We vlogen al over Kaapstad heen, waarvan we daaruit draaide om te landen. Ik kon dus al een beetje een beeld vormen van de stad. Echt WOW!

Eenmaal aangekomen in Kaapstad kon ik mezelf opmaken voor het volgende stressmoment: de stempels en het visum in mijn paspoort. Shannon, een studiegenoot die hier al was, had namelijk een toeristenvisum gekregen omdat haar visum niet gezien was. Dus ik vol zelfvertrouwen naar de balie gelopen en mijn paspoort met visum onder haar neus geschoven. Simone weer stressen on niks: alles was goed! Dus ik door, op naar mijn koffers! Ik met moeite die loeizware koffers op mijn karretje gesleept. Door naar de persoon die me op kwam halen: Claudio. Ik heb de man nog net niet voor zijn neus uitgelachen ;). Dames en heren, in Zuid-Afrika is het nu winter wat betekent: temperaturen rond de 18 graden. Dan lopen ze hier met sjaals, mutsen en handschoenen, en Claudio dus ook. Ik ondertussen al mijn vesten uittrekken want ik stikte bijna van de warmte.. Hij was wel benieuwd naar onze winters maar toen ik vertelde dat de temperaturen dan onder het vriespunt lagen, viel hij bijna om van schrik ;). Met een vestje en een jasje ga ik het hier dus wel redden het komende half jaar!

Ik werd netjes afgezet bij het Best Western Cape Suites Hotel. U zoekt het adres maar op Internet of stuur me een persoonlijk berichtje. Lieve cadeaus zijn altijd welkom uiteraard! Appartement nummer 9!

Na een half uurtje wachten, waarin ik gekypet heb met mams en dn bro, kon ik naar mijn appartement. Ik heb een chille kamer voor mezelf, met een tweepersoonsbed. Er lag nog iemand te slapen in zijn kamer dus ben maar gewoon mijn spullen uit gaan pakken. De persoon kwam zich later voorstellen. Ik zit met 3 anderen in een appartement, allemaal Nederlanders, EN: allemaal jongens! Wat dus ook meteen de troep in de woonkamer en keuken verklaarde.. Ze zijn allemaal super aardig en zorgen goed voor me (tot nu toe dan..) Vrijdag hebben ze me meegenomen naar Waterfront waar we een aquarium bezocht hebben en gegeten hebben. Uit eten in Kaapstad is overigens niet duur: voor een goede maaltijd ben je 110 -120 Rand kwijt, wat omgerekend 7 – 8 Euro is! In Nederland mogen ze trouwens wel het taxi systeem onder de loep nemen: een ritje naar de andere kant van Kaapstad is 50 Rand (3,40 Euro!!). Daar ben ik in Nederland mijn straat nog niet eens uit!!

Voor de mannelijke lezers onder jullie (en uiteraard de bierdrinkende vrouwen), een halve liter bier is hier 15 Rand, wat dus 1 Euro is!! Ik verwacht dus vele mensen de komende weken overvliegen naar deze nu al prachtige stad om mij even op te zoeken en genieten van de culinaire lekkernijen!!

Vrijdag ben ik ook langs mijn stage geweest om mezelf even voor te stellen. Mijn collega’s zijn ontzettend aardig en behulpzaam en ik kan niet wachten morgen te beginnen! Ook heb ik meteen boodschappen gedaan en de troep in de keuken opgeruimd onder luid protest van de jongens: “De schoonmaaksters komen het maandag weer opruimen hoor”. Heb nu al medelijden met die mensen…

Gisteren heb ik een to-do en must-see lijst gemaakt voor het komende half jaar hier in Kaapstad. Er is hier zoveel te beleven.. Krijg het nog druk dit jaar!

Vandaag ben ik met Chantal, een andere studiegenoot ie er ook al een weekje is, weer naar Waterfront geweest om de stad verder te verkennen. Ik had de aardige taxi chauffeur belooft om niet naar Long Street te gaan (waar ik donderdag al meteen op stap was geweest..). 3 keer raden waar Chantal en ik twee uur later over rondlopen als twee echte toeristen: Jawel! Long Street. Er lopen daar veel bedelende mensen rond op zoek naar geld. Er was zelfs een brutaal kind dat Chantal tegen hield omdat hij geld wilde. Gelukkig liep er een man langs die hem wegjaagde. We hebben een paar hotels bezocht en meteen een nieuw hotel gevonden waar school misschien volgend jaar andere studenten kan plaatsen. Toch weer een mooie daad verricht! Toen hebben we de taxi chauffeur opgebeld om ons te komen halen. Door de o zo goede communicatie duurde dit maar (!) 3 kwartier. We zijn terug naar Waterfront gereden om daar wat te eten en zijn vervolgens weer naar huis gegaan.

Foto’s volgen nog! Geniet nog even van het goede weer in Nederland!! X

  • 10 Juni 2014 - 18:58

    Daan:

    Lieve Simone,

    Wat heerlijk om dit verhaal te lezen.
    Je zult vast wel apetrots zijn over je zelf.
    Bij de Tijd is al een persoon geslaagd, dat is fantastisch.
    Alles loopt op rolletjes bij de Tijd.
    Je tekst in de keuken "Dag lieve schatjes" staat nog opgeschreven.
    Zo denken we nog aan jou.
    Geniet wat er te komen valt.
    Ontvang een dikke knuffel en een kus van mij,

    Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 25 Mei 2014
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 8721

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 20 Mei 2017

Las Vegaaass

08 Juni 2016 - 18 Juni 2016

USA 2016

04 Juni 2014 - 11 December 2014

Kaapstad

Landen bezocht: